Surat dari Osun untuk Prof Ogostazis

Oleh Osun

Empat tahun lepas saya pernah mengambil satu subjek yang diajar oleh prof Ogostazis. Tugasan yang diberikan, saya siapkan tepat pada masanya, malah pembentangan saya juga mendapat pujian daripada beliau dan rakan-rakan sekelas. Exam juga dapat saya jawab dengan jayanya, malah ketika keluar dari dewan exam, hati saya berkata, subjek ini lah yang dapat membantu saya nanti.

Namun, apabila result exam keluar, alangkah terkejutnya saya apabila hanya mendapat gred B-, saya ulangi, hanya B-. Manakala bagi subjek-subjek yang lain saya mendapat A- dan A. Timbul rasa curiga di sini, saya pun cuba menyiasat result kawan-kawan yang lain. Tapi kebanyakannya mendapat result yang hampir sama dengan saya iaitu B dan B+. Mendengar jawapan-jawapan tersebut, hati saya pun berkata, tak mengapalah..bukan rezeki saya kali ini. Kemudian, selang beberapa hari, dengan pertolongan kuasa Tuhan, datang seekor hamba ini berkata “Tengoklah aku, tak hantar tugasan Ogostazis pun boleh dapat A!! Hahaha. Itulah korang, tak pandai amik hati Ogostazis. Tengoklah aku, exam pun aku main belasah jawab sahaja.”

Akhirnya saya percayalah dengan apa yang diceritakan dari senior-senior dan super senior saya dahulu…pandai bodek dan ambil hati Ogostazis, A lah jawabnya. Kalau tak ada kebolehan tersebut, jangan bermimpilah saudari! Jadi apa yang saya nak simpulkan di sini ialah, sebelum anda hendak mengambil paper Ogostazis, pastikan anda ialah seorang : 1) Polis Nak Pencen 2) Kaki Bodek 3) Pandai Memuji 4) Budak Kelantan 5) Muka “”Jambu”” 6) Indon-Aceh.

Sekiranya anda memiliki kelima-lima atau salah satu ciri-ciri yang disebutkan di atas, maka potensi anda mendapat A boleh dikatakan 100%!!! Sekian, terima kasih Prof Ogostazis dengan gred yang anda berikan kepada saya tersebut. Kerana kesannya cukup mendalam utk saya mendapat pekerjaan sehingga ke hari ini.

One Response

  1. […] Surat dari Osun untuk Prof Ogostazis […]

Leave a Reply

