LAKSANAKAN TANGGUNGJAWAB ANDA

Oleh: MetaForA

Sesi pengundian semakin tiba bagi memilih calon yang akan menerajui kepimpinan mahasiswa di universiti. Saat ini aku bersama-sama dengan rakan2 ku di Fssk sedang berbincang mengenai cara untuk menarik pelajar supaya berubah dalam memilih calon agar calon yang mereka pilih benar-benar memenuhi kriteria dalam menjalankan tugas mereka. Aku ingin berpesan sebelum hari pengundian esok agar rakan2 mahasiswaku berfikir sebelum memilih calon dan mampu membuat keputusan sendiri tanpa dipaksa oleh pihak yang ingin memprovokasi pihak calon mahasiswa.

Seeloknya kita sebagai mahasiswa seharusnya bijak berfikir dalam membuat keputusan dan tidak mudah didesaki dengan perkara yang boleh menyebabkan mahasiswa itu dipandang rendah. Fitrah manusia sepatutnya semakin ditekan semakin kuat mereka melawan tetapi sebaliknya yang berlaku. Aku mengajak semua mahasiswa, berubahlah, bukan orang lain yang menerima kebaikan tetapi kita semua yang menerima kebaikannya.

Oleh itu, marilah semua mahasiswa UKM turun mengundi pada pagi esok bagi memangkah calon yang anda rasakan sesuai dan memenuhi kriteria sebagai wakil mahasiswa. Tidak seperti sebelum ini kita semua dipaksa untuk memilih calon yang kita rasakan tidak sesuai dalam menerajui kepimpinan mahasiswa. Jadi laksanakanlah tanggungjawab anda sebagai mahasiswa..Ingat undi CALON MAHASISWA bukan CALON SISTEM..Ayuh kita semua menerajui perubahan UKM..

BERSATU BERUBAH…UNDI CALON MAHASISWA-salam MetaForA

2 Responses

  1. huhu…nper bdk aspirsi thn 1 bleh mnang? skit ati la….
    utk clon2 GM bg fssk, tahniah n takziah.

  2. pelik budak2 fssk. langsung tak pandai berpolitik. pilihla budak yg bagus sket!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: